سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی را که برای برادرانشروی در هم می کشد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

.: آوای حق :.

 
 
صهیونیزم مورد نفرت یهودیان(جمعه 87 خرداد 3 ساعت 7:24 عصر )

شاید بسیاری از مردم جهان واژه های « صهیونیسم » و « یهود » را یکسان بدانند , درحالی که براساس برداشت و نظرات اندیشمندان یهودی از تعالیم تورات , این امر صحیح به نظر نمی رسد و حتی تعداد زیادی از یهودیان خود را از صهیونیسم و تفکر صهیونیستی جدا می دانند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی همیشه سعی دارد تا خود را به عنوان یک « دولت یهود » مطرح نماید. در این نوشتار سعی بر آن است تا با استناد به نظرات و عقاید برخی از یهودیان در گوشه و کنار جهان , به ویژه صاحبنظران و اندیشمندان , این نظرات را مورد بررسی قرار داده و همچنین واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به این اظهارنظرها و نحوه انعکاس مواضع ضدصهیونیستی در رسانه های بین المللی نشان داده شود.
برخی از دانشمندان یهودی عقیده دارند , امکان تشکیل دولت صهیونیستی وجود دارد , اما این رژیم آن حکومت وعده داده شده نیست . محور فعالیتهای برخی از موسسات یهودی نیز براین اساس است که ملت یهود تا بازگشت منجی جهانی حق تاسیس دولت ندارد. در ابتدا نظرات یهودیانی بیان می شود که صدای خود را از داخل سرزمینهای اشغالی به گوش جهانیان می رسانند , برخی از یهودیان داخل سرزمینهای اشغالی , در مخالفت با رژیم صهیونیستی از حضور در ارتش خودداری می کنند. یک عضو ارتش اسراییل می گوید , شمار یهودیان مخالف ادامه جنگ از سوی اسراییل افزایش یافته است , بطوریکه از شروع « انتفاضه » تاکنون حدود یکهزار و صد نفر از افسران از شرکت در جنگ علیه فلسطینی ها خودداری کرده اند.
« دان تامیر » یک عضو دیگر ارتش اسراییل در اردیبهشت ماه سال جاری گفت , « آمار سربازان اسراییلی که به بهانه های مختلفی مانند بیماری و یا بیان مشکلات خانوادگی از شرکت در جنگ در مناطق فلسطینی خودداری می کنند , افزایش یافته است » . وی که خود به دلیل عدم شرکت در عملیات ارتش اسراییل مدتی را در زندان بسر برده است , اظهار داشت حاضر است که با ارتش رژیم خود همکاری کند , اما حاضر نیست که علیه فلسطینی ها , مردم کشور و غیرنظامی ها جنگ کند. تامیر همچنین گفت , امتناع از شرکت در عملیات ارتش اسراییل در مناطق اشغالی فلسطین به یک مشکل بزرگ در سیاست داخلی اسراییل تبدیل شده است و بسیاری از این افراد به دلیل فشارهای اجتماعی , سیاسی و روانی جامعه از بیان این واقعیت خودداری می کنند. تامیر افزود , دولت اسراییل تلاش دارد که مساله مخالفت جنگ در بین افسران و سربازان را مخفی نگه دارد.
یک شبکه تلویزیونی آمریکایی نیز , طی گزارشی به شمار روزافزون جوانان یهودی که شرکت در عملیات نظامی « اسراییل » را مغایر اصول خود می دانند , اشاره کرد. شبکه « ای .بی .سی » در گزارشی تحت عنوان « یک موضوع اصولی » به جوانان یهودی اشاره کرد و گفت که حاضرند به دادگاه و یا زندان بروند , اما به خدمت نظامی احضار نشوند.
یک جوان 18 ساله بنام « هگی متار » به خاطر سرباززدن از خدمت در ارتش اسراییل , در مهرماه سال جاری مورد محاکمه قرار خواهد گرفت . تابستان گذشته , متار و چند تن از دوستانش نامه ای برای « آریل شارون » نوشتند و به اطلاع او رساندند که امضاکنندگان نامه , قصد ندارند به نیروهای ارتش , ملحق شوند . این نامه با امضای 62 دانش آموز دبیرستانی اسراییلی , در شهریورماه گذشته به آدرس نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارسال شده بود , اما اکنون نامه مزبور 140 امضاکننده دارد که متار تصمیم گرفته است آن را بار دیگر با امضاهای بیشتری ارسال کند.
در یک مصاحبه تلفنی که متار از اسراییل با ای .بی .سی انجام داد , اذعان کرد که از کار خود و طفره رفتن از سربازی , آگاه است . وی بااشاره به تعداد فزاینده جوانانی که حاضر نیستند سیاست شارون را دنبال کنند , گفت که او در این مسیر پرمخاطره تنها نیست . متار در سفری که به آمریکا داشت , در مصاحبه ها و سمینارها به دفاع از مرام خود و همقطارانش پرداخت . او به دفعات از سوی یهودیان دیگر تکفیر شد و حتی در یهودی بودن او شک شد و در برابر چالشهایی که او را یک یهودی واقعی نمی دانستند , برای اثبات یهودی بودن خود به عبری سخن گفت .
ای . بی . سی می افزاید , در طول تاریخ 54 ساله اسراییل , گروههای ذخیره گاهی از انجام خدمت در چندین عملیات نظامی اسراییل و به ویژه هنگام اشغال جنوب لبنان و در جریان انتفاضه اول فلسطین در سالهای 1366 و 1372 سرپیچی کرده اند .
رادیو تل آویو در اردیبهشت سال جاری گزارش داد , سه گروه اسراییلی به نامهای حزب « میرتس » , « صلح اکنون » و آنجا مرز است » با تسلیم یادداشتی به رییس دادگاه عالی اسراییل از وی خواستند کابینه آریل شارون را به تخلیه شهرکهای یهودی نشین غیرقانونی کرانه باختری رود اردن و نوار غزه وادار کند . این گروهها با بیان اینکه از سال 1375 تاکنون 93 شهرک یهودی نشین با هدف افزایش جمعیت یهودیان در مناطق کرانه باختری رود اردن و نوار غزه ساخته شده است , افزودند , گروه « صلح اکنون » با اعلام نتایج یک نظرسنجی که از ساکنان شهرکهای صهیونیست نشین به عمل آمده است نوشت , بیش از دو سوم جمعیت این شهرک ها با تخلیه خانه های خود در مقابل دریافت خسارت و یا واگذاری مسکن به آنان در داخل فلسطین اشغالی موافقند. براساس این نظرسنجی , تنها 6 درصد شهرک نشینان با تخلیه شهرکهای خود مخالف هستند و آماده اند تا با استفاده از اسلحه از تخلیه شهرکهای خود جلوگیری کنند.
در اقدامی دیگر 101 تن از اساتید یهودی اسراییلی که در دانشگاههای مختلف جهان به تدریس و تحقیق اشتغال دارند نیز از سیاستهای جنگ طلبانه دولت آمریکا و پاکسازی نژادی فلسطینی ها توسط صهیونیستها ابراز وحشت کردند. در بخشی از نامه این اساتید که در روزنامه « گاردین » به چاپ رسید , آمده است : ما جامعه بین المللی را با توجه دقیق به تحولات جاری در اسراییل و سرزمینهای اشغالی فرامی خوانیم تا متوجه جنایات آشکار علیه انسانیت شده و آن را تحمل نکرده و مجال تکرار این گونه جنایات را ندهند. در میان امضاکنندگان این نامه اسامی افرادی چون پروفسور « آبراهام اوز » و پروفسور « لیندا بن زوی » از دانشگاه فلسطین اشغالی به چشم می خورد.
در سایر کشورها نیز یهودیان به شکلهای مختلف نسبت به ادامه حیات رژیم صهیونیستی اعتراض نموده و یا از عملکرد این رژیم انتقاد کرده و خواهان محاکمه اسراییل در یک دادگاه بین المللی شده اند. بر همین اساس یک اسراییلی مقیم کشور فرانسه در روز 25 دیماه سال گذشته از اسراییل به عنوان یک رژیم استعمارگر , جنایتکار و فاشیسم نام برد و گفت , « اسراییل باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
پایگاه اینترنتی روزنامه « القدس العربی » نوشت : « سفی هیندلر » خبرنگار روزنامه صهیونیستی « معاریو » در پاریس در این رابطه گفت , « چندی پیش شخصی که از لهجه اش کاملا مشخص بود که اسراییلی است در گفت وگویی با رادیو یهود در فرانسه آن چنان از دولت اسراییل سخن به میان آورد که تصور می شد سخنگوی حزب الله لبنان است . » هیندلر در ادامه افزود , « اکثر خبرهای خصمانه علیه اسراییل از سوی یهودیان و یا اسراییلی های بریده از یهودیت و اسراییل منتشر می شود. » همچنین گروهی از یهودیان ساکن فلسطین اشغالی در مهر سال 79 به نژادپرستی و نیم قرن تجاوز رژیم صهیونیستی به حقوق حقه مردم فلسطین اعتراف کردند. روزنامه « لاناسیون » چاپ بوینس آیرس نوشت , در حالی که شورش خستگی ناپذیر حرکت مقاومت فلسطین توانسته است رژیم اسراییل را از هر سو مورد حمله قرار دهد , گروهی از یهودیان این کشور در تظاهراتی در برابر منزل مسکونی « ایهود باراک » خواستار پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شدند. این روزنامه نوشت , تظاهرات روزانه یهودیان ساکن اسراییل که دو هفته به طول انجامید , موجب افشای چهره نژادپرستانه رژیم صهیونیستی شد.
خانم « گابریلا لاسکی » مدیر یهودی سازمان « صلح » , بزرگترین سازمان غیردولتی در اسراییل اعلام کرد , رژیم اسرائیل از سال 1346 تاکنون حتی حقوق اولیه مردم فلسطین را نیز رعایت نکرده است . وی افزود , در این سالها سرزمین فلسطین بدون هیچ دلیلی تصرف شده و دهکده های یهودی نشین در این مناطق ایجاد شده و اسراییل حتی حق عبور ومرور فلسطین را از آنان گرفته و در بسیاری از موارد با محدودکردن دسترسی آنان به منابع طبیعی , آب آشامیدنی را نیز به روی فلسطینی ها بسته است . لاسکی در بخش دیگری از مصاحبه خود اعتراف کرد , بر خلاف ادعای صهیونیست ها در حالی که یک میلیون نفر فلسطینی در داخل اسراییل بدون برخورداری از حقوق اولیه انسانی تحت یک رژیم نظامی به سر می برند , نمی تواند آزادی و دمکراسی در اسراییل وجود داشته باشد.
در بسیاری از کشورهای جهان یهودیان به نحوی اعتراض خود را به تشکیل کشوری با نام صهیونیست محکوم کرده و خواستار انحلال این حکومت شده اند. خاخام « گروهام » یکی از رهبران گروه مذهبی یهودی « نتوری کارتا » از شکل گیری صهیونیسم به عنوان یک حرکت مذموم یاد کرد و بااشاره به اینکه « بی خانمانی بخشی از چارچوبهای اعتقادی یهودیت را تشکیل می دهد » , گفت : استقرار یهودیان در سرزمین فلسطین برخلاف آرمانهای دینی یهود است .
نمایندگان گروه مذهبی یهودی « نتوری کارتا » با حضور در همایش « بررسی مقوله تروریسم » که در آبان سال گذشته در لندن برگزار شد , به صراحت خواستار برچیده شدن رژیم نژادپرست اسراییل به عنوان عامل اصلی بروز تشنج و خشونت در منطقه خاورمیانه شدند. گروهام با محکوم ساختن هرگونه عمل خشونت زا که منجر به از دست رفتن جان بی گناهان گردد , استقرار دولت صهیونیستی در فلسطین اشغالی را عاملی برای پیدایش اختلاف در میان مسلمانان و یهودیان دانست و صهیونیسم را عاملی برای بروز فساد در میان برخی یهودیان توصیف نمود.
خاخام گروهام گفت , من 40 سال پیش از اورشلیم خارج شدم و به انگلیس پناه آوردم و دیگر به آن مکان بازنگشتم و به همه یهودیان نیز توصیه می کنم به آنجا نروند. وی در توضیح این مطلب افزود , تا پیش از استقرار دولت صهیونیستی مردم منطقه فلسطین اعم از مسیحی , مسلمان و یهود بدون مشکل در کنار هم زندگی می کردند , ولی با روی کارآمدن رژیم اسراییل کینه و قساوت جایگزین مهر و صفا شد.
یکی از پیروان گروه « نتوری کارتا » به نام « ویز » اظهار داشت , متاسفانه چهره بدی که حکومت اسراییل و پیروانش از یهودیان ساخته اند موجب شده است تا مردم دنیا نیز برداشت بدی از دین یهود پیدا کنند. برخی از دانشمندان یهودی با ابراز تنفر از جنایاتی که رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی بر علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب می شود تاکید می کنند که این جنایات ارتباطی با دین یهود ندارد. به عنوان نمونه « یاسروئیل داودویس » رییس سازمان « یهود متحد علیه صهیونیسم » مستقر در نیویورک و خاخام یهودی در اجلاس ضدنژادپرستی ملل متحد در دوربان آفریقای جنوبی که در سال گذشته برگزار شد , هدف از سفر خود را افشای جنایات صهیونیسم اعلام کرد. وی که به همراه فلسطینیان مخالف اسراییل در حاشیه کنفرانس دوربان حضور یافته بود , افزود , جنایاتی که از سوی صهیونیست ها در مناطق اشغالی صورت می گیرد , ربطی به دین یهودیت ندارد. برخی دیگر از یهودیان با جنایتکار خواندن آریل شارون راه خود را از رژیم صیهونیستی جدا می کنند.
روزنامه « دیلی تلگراف » در فروردین ماه سال جاری نوشت , نمایندگان یهودی تبار در مجلس عوام انگلیس طی نشستی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کردند. گرچه بحث مجلس عوام پیرامون بحران خاورمیانه بدون نتیجه پایان یافت , اما برخی نمایندگان یهودی تبار انگلیسی با تندترین عبارات از شارون انتقاد کردند. یک نماینده که به یک خانواده یهودی ارتدوکس تعلق دارد از شارون به عنوان « جنایتکار جنگی و احمق » یاد کرد و گفت , ستاره داوود به همه یهودیان تعلق دارد , اما اعمال شارون این ستاره را به خون آغشته کرده است .
برخی از نویسندگان غربی نیز بین صهیونیسم و یهود تفاوت قائلند و معتقدند عامل کشتار مردم بیگناه فلسطین صهیونیستها هستند نه یهودیان . « میخائیل آدامز » نویسنده غربی معتقد است , مشکل فلسطین و بحران این سرزمین ناشی از منازعه اعراب , اعم از مسلمان و مسیحی از یک سو و یهودیان از سوی دیگر نبوده و نخواهد بود زیرا اعراب و یهودیان طی قرون متوالی در این سرزمین در کنار هم زندگی می کردند. وی اضافه کرد , مشکل امروز فلسطین ریشه در تمایلات صهیونیست ها به بهای کشتار صاحبان اصلی فلسطین . تبعید و کوچ اجباری مردم و غصب سرزمین آبا و اجدادی ساکنان فلسطین برای تاسیس دولت یهود در این سرزمین دارد. خاخامهای آمریکایی و کانادایی نیز در موقعیتهای مختلف اعتراض خود را نسبت به سیاستهای رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.
چندین هزار تن از دانشجویان و خاخامهای یهودی در بهمن ماه سال گذشته در اعتراض به سیاستهای رژیم صهیونیستی در برابر ساختمان نمایندگی این رژیم در سازمان ملل دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات که « کنگره مرکزی خاخامهای آمریکا و کانادا » ترتیب داده بود , شرکت کنندگان پلاکاردهایی با مضامین « ما یهودی هستیم نه صهیونیست » , « حساب دولت اسراییل از یهودیان جدا است » و « ملت یهود حق داشتن دولت ندارد » را در دست داشتند. « کنگره مرکزی خاخامهای آمریکا و کانادا » اعلام کرد , « منظور از برپایی تظاهرات در برابر نمایندگی اسراییل در سازمان ملل , محکوم کردن سیاستهای اخیر اسراییل ازجمله افزایش حملات علیه یهودیان مذهبی , لغو معافیت سربازی برای دانشجویان مدارس مذهبی و اعمال مخالف قانون یهود رژیم نژادپرست اسراییل است . « کنگره مرکزی خاخامها » را بیش از 50 سال پیش خاخام بزرگ « جوئل تیتلباوم » بنیان گذاشت . این اعتقاد که ملت یهود تا بازگشت منجی عالم بشریت حق تاسیس دولت ندارد , محور فعالیتهای این سازمان را تشکیل می دهد.
یکی از اساتید معروف دین یهود به نام « دانیل بیتون » در سال گذشته به دلیل اعتراض به حفاری باستانشناسان در یک گورستان در منطقه « حیفا » که از نظر قانون یهود کاری مذموم است , از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم قرار گرفت به طوریکه دنده هایش شکست . بیش از 600 تن از یهودیان مقیم آمریکا با عنوان گروه « فریاد یهود علیه اشغال اراضی فلسطین توسط اسراییل » در دیماه سال گذشته طی یک آگهی در روزنامه نیویورک تایمز , خواستار پایان گرفتن اشغال فلسطین , اعزام نیروهای بین المللی برای محافظت از مردم فلسطین و قطع کمک های تسلیحاتی و اقتصادی آمریکا به اسراییل شدند . 15 دانشمند یهودی آمریکایی نیز حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان را مورد اعتراض قرار داده و خواستار تضمین امنیت ملت فلسطین براساس قوانین بین المللی شدند.
همچنین برخی دیگر از یهودیان نگرانی خود را از عدم امنیت فلسطینیان اعلام کرده و خواستار حفاظت جان مردم فلسطین شدند. به عنوان نمونه « نوام چامسکی » اندیشمند و منتقد آمریکایی که جامعه کشورش را آلوده و نیازمند به یک انقلاب فرهنگی می داند , در نامه ای که همراه با پروفسور « سیمونا شارونی » دانشمند یهودی کالج اورگرین استیت و سیزده دانشمند یهودی دیگر در مهرماه سال 79 نوشته بودند , خواهان به کارگیری نفوذ واشنگتن برای مهار اسراییل شدند. در این نامه که با عنوان « اسراییل را مهار کنید » در روزنامه « گاردین » به چاپ رسید آمده است , « ما یهودیان آمریکایی به دلیل نگرانی عاجل خود در مورد امنیت فلسطینیان زیر یوغ ارتش اشغالگر اسراییل و فلسطینیان مقیم آن و همین طور نگرانی عاجل از شانه خالی کردن آمریکا از ایفای مسوولیت اعمال نفوذ خود بر دولت اسراییل برای حفاظت از جان فلسطینیان , این نامه را به رشته تحریر می آوریم . »
« موشه آری فریدمن » خاخام ارتدوکس یهودی که مسوولیت یک کنیسه یهودی را در وین برعهده دارد , گفت : صهیونیستها از مساله کشتار یهودیان در دوره « هیتلر » برای مظلوم نمایی خود سو استفاده می کنند. به گفته وی یهودیان در گذشته در فلسطین و در کنار مسلمانان و مسیحیان زندگی صلح آمیزی داشتند و با جهان عرب نیز مشکلی نداشتند. جهان عرب و مسلمانان نیز با آنان دارای ارتباط خوبی بودند. این خاخام با اشاره به اینکه یهودیان ارتدوکس نیز مانند مسلمانان , قربانی صهیونیست ها محسوب می شوند , تاکید کرد , خدا در کتاب مقدس از یهودیان خواسته است که به شکل معنوی به فلسطین بروند و نه آنکه این سرزمین را غصب کنند و مردم فلسطین را قتل عام کنند! وی همچنین با تاکید بر اینکه تصرف و غصب سرزمین مردم با دین یهود در تضاد است افزود : صهیونیسم تلاش دارد به قوم یهود بقبولاند که آنان در اروپا جایگاهی ندارند و باید از اروپا خارج شده و به اسراییل بروند.
فریدمن با تاکید بر اینکه یهودیان ارتدوکس مخالف دولت و سرزمین اسراییل هستند , گفت : در بهمن سال 80 بیش از صدهزار نفر یهودی علیه اسراییل در نیویورک دست به راهپیمایی زدند.
جمعی از یهودیان آمریکایی مخالف سیاست رژیم نژادپرست اسراییل که از پیامدهای خطرناک این سیاست برای وضعیت یهودیان در جهان نگران هستند , در اردیبهشت سال 80 یک سازمان مردمی تشکیل دادند. پایگاه اینترنتی روزنامه « الشرق الاوسط » نوشت این گروه برای دوری جستن از اقدامات اشغالگران اسراییلی بر علیه فلسطینیان , عنوان « به نام ما نیست » را برای تشکیلات خود برگزیده اند.
یک اسرائیلی مقیم فرانسه : اسرائیل به عنوان یک رژیم استعمارگر , جنایتکار و فاشیسم باید در دادگاه لاهه محاکمه شود
مدیر یهودی سازمان « صلح » اسرائیل : رژیم صهیونیستی از سال 1346 تاکنون حتی حقوق اولیه مردم فلسطین را نیز رعایت نکرده است
خاخام « گروهام » : استقرار یهودیان در سرزمین فلسطین برخلاف آرمانهای دینی یهود است
یک خاخام انگلیسی : دولتی که به نام اسرائیل شناخته شده , رژیمی است که هیچ حقی برای ادامه حیات ندارد و ما در انتظار نابودی رژیم صهیونیستی به سر می بریم







بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:12  بازدید

مجموع بازدیدها: 81500  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «