سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی کـه خویشتن را نشناسـد، از راه نجـات دور افتـد و در گمراهی ونادانیها درافتد . [امام علی علیه السلام]

.: آوای حق :.

 
 
جوانان(شنبه 87 خرداد 11 ساعت 7:28 عصر )
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

  پژوهش های انجام شده در آمریکا نشان می دهد که نسل جدید جامعه یهودیان این کشور رابطه چندانی با دولت صهیونیستی ندارند.

یهودیان جوان غیرارتدوکس بیش از پیش از اسرائیل فاصله می گیرند و حل شدن در جامعه آمریکا از راه ازدواج با غیر یهودیان و حاکم شدن نگاه مذهبی به یهودیت به جای نگاه قومی به آن از جمله علل این گرایش ها بوده است.

طبق این پژوهش ها برای نسل قدیم اسرائیلی ها این پرسش مطرح بود که «چگونه به اسرائیل احترام بگذارند» درحالی که برای نسلی که پس از سال 1976 متولد شده، سؤال این است که «چرا باید به اسرائیل احترام گذاشت؟»
حمایت آمریکا با پشتوانه یک لابی قدرتمند یهودی، یکی از عوامل مهم موفقیت در شکل دادن یک کشور یهودی از سال 1948 تاکنون بوده است، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که تغییر تمایلات یهودیان نیز به خاطر حمایت از این لابی است.

این تحقیق همچنین بیانگر آن است که 48 درصد یهودیان آمریکایی (زیر 35 سال) براین باورند که نابودی اسرائیل یک تراژدی شخصی برای آنان خواهد بود. این درحالی است که این میزان در میان افراد بالای 65 سال 77 درصد است. علاوه بر این تنها 54 درصد افراد زیر 35 سال، ایده یک کشور یهودی را پذیرفته اند درحالی که 81 درصد افراد بالای 65 سال، این باور را دارند.

هم اکنون حدود شش میلیون یهودی در آمریکا زندگی می کنند که تنها یک سوم آنان خود را جزیی از این جماعت یکپارچه می دانند.
کنسولگری آلمان در نیویورک ماهانه حدود 30 درخواست مهاجرت دریافت می کند و یک شرکت حقوق مهاجرتی نیز می گوید: 120 مهاجر یهودی خواهان گرفتن تابعیت آلمان هستند. بیشتر یهودیانی که از این قانون استفاده می کنند، از کشورهای شوروی سابقند. اما دراین میان می توان به یهودیانی از آمریکا، کانادا و استرالیا هم اشاره کرد.
بیش از 4000 اسرائیلی هم در سال 2006 موفق به گرفتن تابعیت آلمانی شدند. که این میزان نسبت به سال 2005، 50 درصد افزایش داشته است.

برپایه آمار دولت آلمان، هم اکنون حدود 200 هزار یهودی در آلمان زندگی می کنند، درحالی که جمعیت آنان پس از فروریختن دیوار برلین 25 هزار نفر بوده است.

ناظران سیاسی می گویند نفرت جوانان یهودی از سیاست های اسرائیل هر روز بیش از گذشته می شود.






بازدیدهای امروز: 5  بازدید

بازدیدهای دیروز:6  بازدید

مجموع بازدیدها: 81314  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «