سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]

.: آوای حق :.

 
 
کابوس بزرگ(جمعه 87 خرداد 10 ساعت 3:54 صبح )

   کابوس بزرگ اولمرت

 مطبوعات لبنان ضمن استقبال از هوشمندی و تدبیر حزب الله لبنان و رهبر آن خاطرنشان کرده اندکه اسرائیل از صداقت و اعتبار نصرالله می ترسد و نگران آنست که وی اطلاعات دیگری راهم در اختیار داشته باشد و به همین دلیل اظهارات او را رد نکرده است .

 

کابوس بزرگی که « ایهود اولمرت » نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دستیارانش دچار آن شده اند روز به روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد . مسئله یکبار دیگر به جنگ 33 روزه بازمی گردد و بنظر می رسد که بدبختی های اولمرت و اطرافیانش در این زمینه تمامی ندارد . این بار نه تنها ناتوانی سردرگمی و شکست اولمرت در جنگ 33 روزه مطرح است بلکه صحبت از اینست که ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه حتی نسبت به ساکنان فلسطین اشغالی و صهیونیست ها هم « پنهانکاری » کرده و به فریبکاری متوسل شده است .
«
سیدحسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در اظهارات خود پرده از روی رازی برداشته است که صهیونیست ها برای بیش از یکسال سعی کردند آنرا پنهان کنند و هیچ سخنی از آن بمیان نیاوردند نصرالله می گوید که جنازه تعدادی از کشته شدگان جنگ 33 روزه را در اختیار دارد و می خواهد آنان را با اسرای لبنانی در بند رژیم صهیونیستی مبادله کند. مقامات صهیونیستی اگرچه از انتشار این خبر و پیشنهاد حزب الله شوکه شده اند ولی همچنان ترجیح داده اند که در برابر این افشاگری ساکت بمانند و چیزی نگویند که حزب الله را و تحریک کند و برای افشاگریهای بیشتر وسوسه نماید .
مطبوعات لبنان ضمن استقبال از هوشمندی و تدبیر حزب الله لبنان و رهبر آن خاطرنشان کرده اند که اسرائیل از صداقت و اعتبار نصرالله می ترسد و نگران آنست که وی اطلاعات دیگری را هم در اختیار داشته باشد و به همین دلیل اظهارات او را رد نکرده است .
استناد به صداقت نصرالله منحصر به لبنانی ها نیست بلکه حتی در طیف دشمنان حزب الله لبنان هم این صداقت و شجاعت وی مورد اعتراف است . « ران شیفلر » نویسنده شهیر اسرائیلی معتقد است نصرالله با این اظهارات سعی داشت اعصاب اسرائیلی ها را درهم بریزد که در این کارش نیز موفق شد. او می گوید : ما مزدوران حزب الله نیستیم ولی فعلا داریم با ساز آنها می رقصیم . واقعیت اینست که حزب الله لبنان در خلال جنگ 33 روزه نه تنها آرایش جنگی اسرائیل را درهم ریخت و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کرد بلکه حتی کاخ پوشالی آرزوهای صهیونیست ها را نیز ویران کرد و به آنها فهماند که آینده ای ندارند و بنای حاکمیت اسرائیل از تارهای عنکبوت هم لرزان تر است .
«
موشه فیگلن » یکی از اعضای حزب افراطی « لیکود » در موضع گیری نسبت به شخصیت سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و ارزیابی صداقتش می گوید : البته که همینطور است و مردم اسرائیل در جریان جنگ 33 روزه دریافتند که نصرالله از رهبران اسرائیلی راستگوتر است و در عین حال این نکته را نیز فهمیدند که اگر بخواهند به کسی اعتماد کنند این شخص نصرالله است نه رهبران اسرائیل !اینها اظهارات لجوج ترین و کینه توزترین دشمنان حزب الله است که با اعترافات خود صداقت رهبر حزب الله لبنان را به تصویر می کشند. البته « فیگلن » در این مقوله تنها نیست بلکه سایر ناظران اسرائیلی هم در این زمینه با او هم عقیده هستند. « موتی کرشنیوم » روزنامه نگار صهیونیست هم در عین اعتراف به تندروی خود تصریح می کند که باید ویژگیهای منحصر بفرد و برجسته نصرالله را بپذیریم . او شخصیتی بسیار عمیق و متوازن دارد عاقل و منطقی است و به تحولات پیرامونی قویا احاطه دارد و مشخصا راستگو است . البته این اعترافات دشمن ذره ای از کینه و خشم آنها نسبت به عامل ناکامی و شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه نمی کاهد ولی مسئله اینست که سردمداران اسرائیلی اکنون نزد افکار عمومی اسرائیل به « پنهانکاری » و عوام فریبی متهم شده اند و در زیرفشار سنگین اعتراضات عمومی پاسخی برای این پرسش ندارند که چرا وجود چندین کشته در طول جنگ 33 روزه را از ساکنان فلسطین اشغالی پنهان کرده اند و نیروهای ارتش صهیونیستی حتی پیکر آنها را در صحنه بحال خود رها کرده و از صحنه گریخته اند .
خشم و نگرانی اولمرت و دستیارانش از اینست که آنها جنگ 33 روزه را به بهانه تلاش برای نجات 2 نظامی اسرائیلی که اسیر حزب الله شده بودند آغاز کردند ولی علیرغم تحمل تلفات سنگین کمترین موفقیتی در نجات این 2 نظامی اسیر بدست نیاوردند . این درحالیست که انگشت اتهام بطور رسمی متوجه اولمرت شده است . گزارش رسمی کمیته تحقیق پارلمان صهیونیستی نیز همانند کمیته تحقیق « وینوگراد » « ایهود اولمرت » را به « بی کفایتی » « بلاتصمیمی » و اتخاذ تصمیمات نادرست بی موقع و نامتناسب با شرایط زمانی و مکانی متهم کرده است . بر این براساس اکنون احزاب رقیب و حتی برخی از هم حزبی های اولمرت وی را برای استعفا تحت فشار قرار داده اند تا بلکه با روی کارآمدن دولت جدید تحولی برای تقویت موقعیت متزلزل کنونی اسرائیل ایجاد شود لکن اولمرت حاضر به کناره گیری داوطلبانه نیست مگر آنکه برای استعفا تحت فشار روزافزون قرار گیرد. در چنین شرایطی همکاران اولمرت سعی دارند با رجزخوانی به تقویت روحیه در هم شکسته نظامیان مایوس اسرائیل بپردازند .
«
ایهود باراک » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از نزدیک وضعیت مفلوک ارتش بویژه افسردگی حاکم بر سلسله مراتب فرماندهی ارتش صهیونیستی را به چشم خود می بیند بیشتر از دیگران برای تقویت روحیه و بازسازی روانی ارتش احساس نگرانی می کند و طی هفته های اخیر با سخنان خود سعی دارد شکاف بزرگ در پیکره ساختار دفاعی ارتش صهیونیستی ترمیم کند. وی در اظهارات خود بارها ادعا کرده است که اسرائیل در جنگ آینده پیروز خواهد شد. لکن مطبوعات اسرائیل با انتقاد جدی از « باراک » وی را به فریبکاری و عوام فریبی متهم کرده اند و تصریح می کنند که شانسی برای ارتش اسرائیل در یک جنگ احتمالی وجود ندارد .
روزنامه « معاریو » ضمن انتقاد از باراک تصریح می کند که اسرائیل در جنگ آینده شکست می خورد . « کوبی نیف » در این مقاله با لحن گزنده ای که در تاریخ مطبوعات اسرائیل بیسابقه است وزیر جنگ اسرائیل را با واژه های « کودن » و « تهی مغز » مخاطب قرار می دهد وی می نویسد : « تو منظورت از این لاف زنی ها چیست در حالیکه تو حتی قادر نیستی ساکنان « سدیروت » را از موشکهای فلسطینی در امان نگهداری . بعلاوه نمی توانی یک اسیر نظامی را به خانه اش بازگردانی . ما نمی توانیم پیروز شویم چون نمی دانیم جنگ آینده چگونه است باید با چه کسانی بجنگیم در چه شرایطی آغاز می شود و چگونه توسعه خواهد یافت در چنین شرایطی حتی ارتش آمریکا هم شانس پیروزی ندارد. » اینها جملات تکاندهنده ای هستند که این روزها در مطبوعات صهیونیستی منعکس می شوند .
سئوال جدی اینست که چرا این مطالب در معرض دید افکار عمومی اسرائیل قرار می گیرند آیا اینها نشانه های فروپاشی قدرت در اسرائیل نیست که رسانه ها بجای تلاش برای روحیه دادن به ساکنان اسرائیل « تیر خلاص » را شلیک می کنند در چنین شرایطی افشای وجود اجساد چند نظامی اسرائیل در اختیار حزب الله به کابوس بزرگ اولمرت و دستیارانش مبدل شده است و آنها را بی دفاع تراز گذشته در برابر حملات رسانه ای و جنگ تبلیغاتی مخالفین قرار می دهد. تصادفی نیست که در طول یکسال اخیر میزان مهاجرت منفی در اسرائیل افزایش یافته و تعداد فراریان از باصطلاح سرزمین موعود بسیار بیش از افرادی است که با فریبکاری صهیونیستها به فلسطین اشغالی مهاجرت می کنند. چرا که مهاجرین به سرزمینهای اشغالی با تلخکامی احساس می کنند که به « کیسه های شنی » مبدل شده اند و رهبران شیاد و تهی مغز اسرائیل در پشت سر آنها سنگر گرفته اند و با لاف زنی های فریبکارانه پیروزی در جنگ آینده را مژده می دهند و حال آنکه زمان به زیان اسرائیل به پیش می رود و هیچگونه چشم انداز روشنی برای رژیم اشغالگر قدس به چشم نمی خورد .
افشای در اختیار داشتن اجساد چند نظامی اسرائیلی از سوی حزب الله به کابوس بزرگ اولمرت و همفکرانش مبدل شده است و آنها را بیدفاع تر از گذشته در برابر حملات رسانه ای و تبلیغاتی مخالفان خود قرار می دهد
واقعیت اینست که حزب الله در جنگ 33 روزه نه تنها آرایش جنگی اسرائیل را درهم ریخت و افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرد بلکه به رهبران اسرائیل و صهیونیست ها فهماند که بنای حاکمیت آنها از تارهای عنکبوت هم لرزان تر است
اکنون سردمداران رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی اسرائیل به پنهان کاری و عوام فریبی متهم شده اند و پاسخی برای این پرسش که چرا در باره وجود شماری اجساد نظامیان خود نزد حزب الله هیچگونه اطلاع رسانی نکرده اند ندارند
« موشه فیگلن » یکی از اعضای حزب افراطی « لیکود » : مردم اسرائیل در جریان جنگ 33 روزه دریافتند که نصرالله از رهبران اسرائیلی راستگوتر است و در عین حال این نکته را نیز فهمیدند که اگر بخواهند به کسی اعتماد کنند این شخص نصرالله است نه رهبران اسرائیل !







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 81451  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «